Hola, som la Carme i el Miquel, també coneguts com els BurruKtalá o Equip BurruKtalá.
Des de fa molts anys, una de les nostres aficions és anar en moto.. segurament abans molt més que ara (la pobra V-Strom la varem canviar amb 3 anys i 120.000 km) però no deixem de fer un bon viatge per any.
Varem començar l’aventura motera seriosa amb una Aprilia Pegaso. Una moto molt maca, lleugera i divertida, però no podia deixar les seves arrels Italianes i la mecànica no era del tot fiable i el servei post venta nefast. Tot i així, no va ser això el que va fer que la canviàssim, si no que els 50CV que tenia i el motor de 650cc monocilindric, no donava prou per les nostres, cada vegada mes grans, exigències.
La V-Strom va ser tota una revelació, molta més potencia, autonomia, finura del bicilindric (comparat amb la monocilindrica que semblava un tractor)
Amb la “Lagartona” (per lo de V) ja ens atrevim a fer el nostre primer viatge als ALps en solitari, Vercors, Almeria i molts altres més destins fins a deixar la moto ben “exprimida”. Com hem dit, en tres anys 120.000 km de viatges i rutes.
Es va fer petita de seguida. Viatges llargs amb companys amb motos de 1200cc feia que la portessim sempre al màxim. Anar als Alps per l’autopista a 120, fa que jo la tingues que portar sempre a tope mentre ells anaven a punta de gas….
Així que al 2010, esperant que sortis al mercat la moto, ens quedem una de les primeres unitats que arribaren al pais de la SUPERTENERE 1200 XTZ. Moto que encara tenim, amb més de 100.000km i que funciona com el primer dia. Amb ella hem anat a Cerdenya, Austria, Alemanya, Irlanda….
També tenim moto d’enduro, primer una KLX de Kawasaki, despres una KTM 450 EXC i actualment una Yamaha WR….
Molt relacionat amb el mon de la moto, tot i que no només ens dediquem a les dues rodes en el nostre temps lliure…. també ens agrada fer GEOCATXING els dies més tranquils o la cervesa, que junt amb el nostre amic GRIMALDI, ens pren força temps, anant a fires o fent cates i des de fa una temporada, fabricant-la a casa….
I el temps passa…. i tenim que editar aquesta entrada per posar a la família una nova moto, la Tracer 900GT.
Amb molt de greu i 125.000 Km a les seves rodes, jubilem la Supertenerè. Amb recança per que va molt be, però decidim
I al novembre del 2022 ja tenim la nova moto.
Em costa molt acostumar-me a ella. Sobre tot psicològicament, ja que trobo que passo de una moto amb molta personalitat a una moto que passa desapercebuda…. una moto “del monton”. De una moto que em una punta de gas vaig a 120 sense ni tant sols sentir el motor a una moto que va més pujada de voltes i amb un rugit del tub d’escapament com el d’una fera…..
Però….. fora daixò i ara, ja despres de haver fet les vacances amb ella, he de dir que és una joguina de veritat. Funciona perfectament en carreteretes revolades. Amb pendents sobtades e inesperades, amb frenades. Carregada amb les maletes grans i amb la carme al darrera he pujat tot els ports de manera impecable. Es nota la diferencia de pes i la maniobrilitat en aquestes carreteres més petites i complicades. Els 120 Cv en tres cilindres i els seus baixos no deixen que el motor de 900cc s’arrugui enlloc i sempre li quedi per girar rodona.
Més de 2000 quilometres carregats. Més de 35000 metres verticals en més de 30 ports… i el consum no ha passat de 5.1l/100
No se si li farem 120.000 km a aquesta, però ho intentarem.